söndag 8 november 2015

Astrid Lindgrens värld - 14:e September

 Nu kör vi!

 En av stugorna dom gjort om till pysselstugor

Enda djuren som inte gick fritt var stugbyns illrar men dem fick man gå in till och klappa

 Men ett får, en bagge, några killingar och hundar gick lösa

Småpratar med Lina i Katthult

 Står längst fram i kampen om att se något

 Sen krympte hon ;)

 Avslutningsvis så postade Kathleen lite kort innan vi åkte hem

Eftersom mina uppdateringar rent av sugit får jag slänga in ett sommarminne nu när det regnar och börjar bli kallare. En av våra sommarutflykter blev till Vimmerby med övernattning i en liten stugby och två heldagar på Astrid Lindgrens värld. Det var helt fantastiskt faktisk om jag ska vara ärlig, väldigt lugnt och i lantlig miljö. Sen att det var en ekologisk/vegan by var ju bara bättre för oss, jag som blivit en eko nörd och med Kathleens allergi så kunde hon äta allt utan problem och jag vart super nöjd! Det fanns en del djur och dom strövade fritt, till Kathleens förtjusning hade dom studsmattor :)
Dagarna på Astrid Lindgrens värld var toppen fast väldigt mycket folk, en av dagarna var riktigt varma men det kan man väl inte klaga på nu med facit i handen över hur vår sommar såg ut.

XOXO

Inga kommentarer: