lördag 31 mars 2012

Lite blandat

Ja då var det dags för ett sporadiskt inlägg igen, om det nu finns någon kvar som läser min blogg när jag dragit ned såpas mycket som jag har.
Vi har tillbringat en stor del ute när solen varit framme jag och Kathleen. När vi inte är ute i vår vädret så tänker vi eller rättare sagt jag på hennes födelsedag som är om mindre än två veckor.
Jag har bjudit vår mammagrupp samt barn då givetvis på kalas/fika den 10:e April sen blir det kalas för familjen den kommande helgen.
Så idag ställde jag mig och provbakat till Kathleens kalas, hittade ett saftigt vanilj Cup Cakes recept som smakade väldigt gott!
Imorgon tänkte jag sätta mig och spritsa och se om jag kan få till det, dock inte på alla cup cakes det räcker ju på
några stycken. För när dom fått frosting på sig går dom inte att bevara särskilt länge. Men men fick gör två satser idag, första blev det alldeles för mycket smet i formarna så dom pöste över lite. Det är inte okej för petiga lilla mig så jag gjorde en stats till och den blev perfekt!
Jag bjuder på lite bilder från baket och även från veckorna som passerat.


Här är en liten Cup Cake som jag prov spritsade på för ett tag sedan, som dekorrerade med en prinsesskrona samt ljusrosa socker-strössel.

Dessa formar bakades Cup Cake:sen i,
det är dom små detaljerna som gör det ;)

Här ligger dom nu och vilar

Hann även med att ta in påskriset och dekorera det

Sådan himla god sallad jag gjorde här om dagen,
blir bara så sugen av att se bilden


En dag i trädgårdsföreningen med mamma och moster, fick passa på att provgå i den otroligt söta adidas skorna som vi fick av Kenth och Charlotte :)

Här prövar vi den stora tvillinggungan som finns vid vårt torg

XOXO

4 kommentarer:

Charlotte sa...

Jag läser din blogg så fort du uppdaterar den och jag tror nog många andra saknar läsa om dig och din fina tjej. Vad fina cupcakes du gjorde, nu vet jag vem jag ska vända mig till inför stundande kalas :). Skorna satt ju som gjutna på henne och passar perfekt till den övriga outfiten, som en liten smällkaramell hela hon! Ha en fortsatt fin dag /kram ♥

Kikkel sa...

Å tack :)
Ja idag blir det till att prov spritsa så vi får se på slut resultatet, jag hjälper dig gärna! ;)
Oja dom var perfekt och så bra, kan ju inte låta bli att matcha med resten av kläderna, är väl mitt handikapp antar jag.
Detsamma till dig.

Kram

Malin sa...

jag tittar in nån gång ibland : ) kram på er/ Malin L

Kikkel sa...

Du är för söt Malin :)
Hoppas allt är bra med dig och din fina familj!

Kram