söndag 5 maj 2013

Danmark

 

I går var vi över till Danmark, vi åkte med min syster, systerdotter och lillebror. Underskattat med färja alltså, det var verkligen toppen. När vi kom ombord så möttes vi av en stor Nicke nyfiken som hälsade alla barn välkomna med massor av kramar. Sen blev det en tur i leklandet tills det var andra sittningen på frukostbuffén och då var vi riktigt hungriga! Vi åt omelett, stekt fläsk, köttbullar, korv, pannkakor, smörgås, yoghurt med flingor och barnen fick till mjukglass efter dom ätit så bra. Så himla fräscht och såååå mycket mat. Sen blev det en liten sväng till taxfreen där fyndade jag en stor flaska med lotion från Bioterm och en mascara från Lancom.
När vi kom i land blev det över till badhotellet "The Reef", vi var ofta där när vi var små men allt var ombyggt väldigt fräscht. Efter några timmar så var det tillbaka till färjan och tillbakaresan var lite si så där, min bror och syster blev sjösjuka, Thea och Kathleen fick feber, den enda som mådde bra det var jag :)
Dock så hann vi med att spela lite på maskinerna även om nästan alla mådde pyton, sen när vi kom i land var det raka spåret hem. Så idag blev det en lugn dag hemma men vi hade riktigt roligt igår, så kul att komma iväg lite och faktiskt hitta på något.

XOXO

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Christel!
Jag heter Ylva Vitorovic och jobbar med Stena Lines sociala kanaler. Jag hittade detta trevliga blogginlägg via vår omvärldsbevakningstjänst. Kul att du var så nöjd med resan!  Tråkigt bara att dina syskon blev sjösjuka och att barnen fick feber på vägen hem.
Skulle det vara ok med dig om vi delar ditt inlägg och bilder i våra sociala kanaler? Maila mig i så fall på ylva.vitorovic@stenaline.com.
Om du har möjlighet får du även lägga in en recension av resan på vår sajt (Kanske plocka text ur blogginlägget för enkelhetens skull?). Jag vet inte vilken av våra båtar du åkte med men här kommer länkarna till de olika sidorna:
Stena Danica: http://www.stenaline.se/farja/vara-fartyg/stena-danica/bazaar-voice
Stena Jutlandica: http://www.stenaline.se/farja/vara-fartyg/stena-jutlandica/bazaar-voice
Stena Carisma/Expressen: http://www.stenaline.se/farja/vara-fartyg/stena-line-express/bazaar-voice
Ha’ det gott!
Hälsningar,
/ylva.