lördag 25 maj 2013

Aktiv helg


Denna helg började redan i fredags då förskolorna i hela Lundby stängde ned för att ha någon sorts planeringsdag? Vi packade i alla fall ned matsäck och begav oss till 4H Gård, det var mysigt men inte vad jag förväntat mig. Ja har sedan jag varit liten alltid åkt till Emaus, där får man gå in och klappa kaninerna. Grisar, getter och hönor springer fritt alla djur klappar man på egen risk ;)
Finns en jätte fin bra lekplats med rutschkanor, gungor och sandlåda. På 4H gård får man inte klappa kaninerna, inte gå in eller mata djuren och nästan alla djur var inne i sina burar. Ingen lekplats, caféet var inte öppet som det stod på hemsidan och ponnyridning endast på helger. Jag låter skit pessimistisk vissa andra som varit där tycker säkert det är jätte bra men jag hade väl större förväntningar sen är vi från landet vana mer lite mer närkontakt med djur och natur ;)  
Så idag åkte vi till Alfons Åbergs kulturhus, det var jag riktigt nöjd med (se jag kan vara positiv). Vi var där i flera timmar och Kathleen gick på sin första teaterföreställning och satt som ett ljus, jag var riktigt imponerad. När andra föreställningen skulle starta med exakt samma show så ville hon gå igen, jaja så då såg vi den en gång till och lika intresserad som första gången. Sen så blev det att äta en bit mat med pappa och min syster, avslutade sedan dagen på Coop och storhandlade. Eller ja så mycket mat handlade vi inte ser väl mycket ut när man köper ett helt laaager med blöjor antar jag. 
Tänk vad vi hunnit med och det är bara lördag, så har vi hela söndagen till att vara ute och leka imorgon då. Ja och plugga för på måndag är det presentation i marknadsföring för klassen.

XOXO

Inga kommentarer: