lördag 6 juli 2013

Sommar och semester


Första veckan på semestern har snart susat förbi, tur att vi är lediga fem veckor. Mina första tre dagar så storstädade jag och röjde, det behövdes och usch vad skönt det var efteråt! 
 På torsdagen åkt vi med syster och systerdotter till min faster i Henån, det var en riktigt landet idyll. Små höns och tuppar som sprang runt på tomten, hästarna med deras föl i en hage bakom huset, några katter och en sällskapssjuk hund. Barnen sprang runt barfota och matade hönsen, sen grillade vi korv och efter det blev de fika som hette duga.
 Igår blev det Plikta och Barnens Zoo med hästridning. Om inte det vore nog så var vi hemma hos en väninna och hennes dotter idag, Kathleen och jag umgicks riktigt flitigt med dom när vi var gravida och mammalediga. Så skönt att träffas igen nu blir det ju tyvärr inte lika ofta men vi blir lika omhändertagna som alltid. 

Kathleen slocknade redan vid 19-tiden och har inte vaknat än så hon sover runt. Blir väl sängen för mig med nu då så jag är pigg imorgon men imorgon blir det lugnt, måste vila upp oss för nästa vecka har vi Liseberg, Borås Djurpark framför oss. Sen får vi se om det blir några fler resor, som sagt det är sommar och semester :)

XOXO

Inga kommentarer: