tisdag 8 oktober 2013

Det okända, det mörka

Satt och skummade igenom min blogg nu på kvällskvisten, skulle egentligen hoppat in i duschen och slängt ihop en matlåda tills imorgon. Det var riktigt kul att läsa igenom mina gamla inlägg men vilken fantasi man hade om jag jämför mot nu, bloggen handlar i princip bara om Kathleen. Ställer mig frågan om det är vad jag vill, fast den handlar om mitt liv och Kathleen är en STOR del i mitt liv. 
 Men vad gamla inlägg kan väcka minnen igen helt sjukt kollade igenom kort från när Thea föddes och jag var så stolt att bli moster, alla galna saker jag gjorde, kärlek, knasiga dejter och en del mindre glada minnen. Vissa saker kan få mig att få dåligt samvete, andra får mig och skratta, sakna vänner man tappat kontakt med och en del får mig att bli riktigt ledsen. Sen startade en hel annan del i mitt liv och man ser att mitt fokus bara är på viss sak, det ska det ju vara. Frågan är om jag kanske glömmer bort mig själv ibland.
 

Djupa tankar men är inne en funderarperiod mycket känslor och tankar har yrt upp på senaste tiden. Kanske också för skolan får en att tänka en del på framtiden när det går mot sitt slut, examensarbetet är snart klart och kvar är praktiken där jag tänkt att briljera. Sen är jag klar. Vad ska man göra? Ska jag jobba med något helt nytt nu? Det okända är inte helt bekvämt om jag ska vara ärlig :)
Men det ordnar sig försöker jag intala mig själv varje gång, på något sätt löser det sig det gör det alltid!

XOXO

Inga kommentarer: