onsdag 13 januari 2016

Matlådor i glas

(Bilden är lånad från Ikea)
 
Något som jag är väldigt nöjd med är mina nya matlådor i glas. Just för att försöka få bort så mycket som möjligt av plast, jag började för några år sedan att fasa ut plast sk plastbanta samt andra kemikalier hemma hos oss. Jag började egentligen med Kathleens leksaker då jag tyckte att dessa var viktigast och givetvis maten  för det är något som vi stoppar i oss. Sen gick jag över till hudvårdsprodukter och nu har jag även kollat över smink mm. Det kanske är lätt att säga vilken ände man ska börja men det är faktiskt ett stort projekt plus att det är ganska kostsamt. Men jag tycker det är så roligt och intressant :)
Men matlådor är något jag bytt ut nyligen då jag inte tyckt att det har funnit någon till vettigt pris, dessa är väl inte dom bästa har kollat på andra men som sagt dessa ligger på rimligt pris och bättre än det jag hade innan. Dessa finns på ikea att inhandla.
 Nackdel är att dom är tyngre om man jämför med plastlådor men ibland för man väga för och nackdelar, fördelarna vann.

XOXO

Inga kommentarer: