onsdag 3 februari 2016

Tog mig lite vatten över huvudet

(bilden är lånad från Jollyroom)

Idag hämtade jag ut Kathleens nya bilbarnstol, Cybex Solution X2-Fix Bältesstol ISOfix. Visste ju att den skulle vara tung men gick ändå dit för att hämta ut paketet och bar det hem. Det var minst sagt otympligt, så typiskt mig. Men nu är det hemma, Kathleen fick välja vilken färg det stod mellan svart eller denna lila. Ja jag behöver väl inte säga att hon valde den lila stolen, kände att jag orkade inte ens diskutera. Så nu när hon blir 5år så vänder jag henne framåt, känner mig lite så där inför detta då jag tycker det är viktigt att barn åker bakåtvänd så länge som möjligt. Det är inte för benplatsen för hennes nuvarande stol är ganska generös med benutrymmet men hon är så himla åksjuk. Kräks för minsta lilla och har det jätte jobbigt och det jämfört med hennes liv, då finns det inget att diskutera. Men vi har blivit så begränsade och som sagt jag har hållit på det länge nu men jag kommer ändå ha dåligt samvete, det är också typiskt mig.

XOXO

Inga kommentarer: