onsdag 16 mars 2016

Bacillerna härjar

Imorgon bli det att återvända till jobbet efter många dagar hemma, förskolan ringde i fredags och sa att inte Kathleen mådde bra sedan var det feber hela helgen för den lilla och förkylning. Jag brukar alltid klara mig om det inte är något som är väldigt smittsamt som magsjuka och influensa då är det svårt att ducka bacillerna. Därför blev jag lite förvånad över att bli smittad av en vanlig förkylning men det blev jag, årets först riktiga vårdagar har jag inte njutit alls av då huvudet bultat och febern har härjat samt lite annat som ont i halsen och rinnande näsa. Så jag hade lite dåligt samvete/ångest över det men vad ska man göra.
Idag har det varit lite bättre men det känns ju inte bra, nu måste jag tillbaka till jobbet så man hinner någon dag innan det är helg.
 Känns så ur skönt att ha fått diskmaskinen installerad och klar efter många månader, problem att hitta en snickare som hade tid, problem att få tag på elektriker samt alla andra problem som uppstått på vägen. Alla var fullbokade då i november/december men som sagt äntligen. Det har gett mig så mycket mer tid, kan nästan få dåligt samvete när jag sitter här i soffan och har så mycket tid över menas både disk - och tvättmaskin är igång. Får en känsla av att jag måste göra något, för jag brukade alltid ha att göra tills jag var tvungen att gå och lägga mig. Vår....min vardag gick verkligen i ett, många småbarnfamiljer har det säkert så men det var verkligen från det jag gick upp tills jag skulle gå och lägga mig utan en chans att aldrig aldrig någonsin får lämna över något till någon. Om ett sådant tempo håller i sig så ja då går man in i den berömda "väggen", något jag fick smaka på. När man är där får man bara försöka komma på saker som kan underlätta det som gör så man känner sig stressad, väldigt lätt att säga så här i efteråt ;)
Så istället för att känna dåligt samvete så sitter jag faktiskt i soffan och inte gör något, det är inte för att jag är så trött ända in i själen men för att jag faktiskt känner att jag är "klar" men alla hushållsarbeten och barnet är nattat OCH klockan är 20:00.
Känns ovant men bra :)


XOXO

Inga kommentarer: