tisdag 7 april 2009

Första gången.....

Sitter och lyssnar på radion, musik är något väldigt viktigt i mitt liv! Medans jag nynnar med så kollar jag på världens låååååångsammaste skrivare. Tänkte jag hinner skriva några rader innan den är klar, nästan kanske :)

Helgen tog en bisarr vändning om man kan uttrycka sig så?! Sen hade jag väl fullt upp, men den gick förbaskat långsamt förbi :/
Det var inte förens igår när jag var på väg hem till en sur fastighetskötare som jag märkte att det var vår och solen titta mig rakt in i ögonen, det var första gången på året det spred sig en lite strimmla med värme och gläjde inombords. Jag stod på bron som leder ned från spårvagnsperongen vid vågmästerplatsen. Där mitt på bron blev jag stående och bara njöt, tvär stopp blev det och lite oväntat för alla människor bakom mig som drog en lång suck.
Sen efter någon minut kom jag på fasen jag måste ju skynda mig.
Kom innanför på gården och hör min runda och inte allt för glada fastighetskötare förbanna "systemet". Jag försökte vara trevlig men det hjälpte inte, sen hjälpte det inte att det blivit ett kommunikations fel och jag inte visste att han skulle stå där vid 3. Jag sa som det var att min sambo (f.d pojkvän) flyttat ut i helgen och allt var kaos. Fast det var ingen idé.
Sen var det sopgubbarna, och grannarna som slänger sopor som inte skall stå där ect. ja ni förstår. Sen fråga han om jag jobbade inom vården och jag svarade ja. Sen visade han fingret för mig där han blivit så förbannad och kastat en stol i marken av ilska som var av gott virke som inte gav sig i första taget. Tog ett andra försök och det slog tillbaka och han fläkte upp halv tummen men nagel å allt. Stackarn så då tog syster fram sårsprit och hela förbanndslådan och gav honom råd hur han skulle gå vidare med det.
Han gick från min lägenhet med ett leende och det kändes då bra att man kan glädja någon!

tillbaka till vardagen, snart ska man iväg och träna.

Inga kommentarer: