tisdag 14 april 2009

Naiv som ett barn, barnslig!

Jag satt vid msn och skrev lite idag, då jag blev kallad naiv.

-Du är för naiv. Du vet när du vill ha barn, skaffa villa och äta middag med tända ljus på kvällarna. Livet är inte som en saga, du tror du lever i en dröm. Vakna upp ur din dröm.

Jag är naiv för att jag drömmer. Jag är naiv för att jag har drömmar om annat än bilar, fotboll och tv-spel? Googlade ordet naiv och det stod naiv som ett barn, barnslig. Jo dock jag är lite barnslig det kan jag inte säga något om. Men skulle jag vara naiv för att jag vill ha en framtid eller familj?

Jag om någon lever inte i en saga, jag om någon vet att inte livet blir som man tänkt sig. Jag vill inte ha någon sympati eller ens empati, jag ber inte ens någon lägga huvudet på sned och dra en suck!
Men jag har skilda föräldrar som har bråka hela ens uppväxt, en mamma som knappt hör av sig och när hon väl gör det så är det när hon har ont! Har haft ett rent helvete med killar som har sårat mig på ett eller annat sätt, tjejkompisar som har huggit mig i ryggen. Jag har fått kämpat för allt jag har och vart jag är helt själv. Och du kallar mig naiv för att jag vill och önskar mig en framtid med barn, hus och en man jag kan äta middag med efter jobbet?
Förlåt det kallar inte jag naiv, jag har drömmar som alla andra mina handlar kanske inte om att vinna 100 miljoner på lotto eller en cool bil mm.
Min dröm är att vara lycklig för mig betyder inte pengar, bilar allt. Det gör familjen och är jag naiv för att jag vill ha det så ja okej JAG ÄR NAIV!

Inga kommentarer: