onsdag 6 juni 2012

Förskola

Då har vi blivit erbjudna en förskoleplats start den 24/8, som ligger för långt bort. Så jag kommer inte hinna till jobbet eller hämta henne innan dom stänger och ÄVEN om dom skulle öppna tidigare så måste dom öppna ca 1,5 - 2 h tidigare för att jag ska hinna och det resulterar att vi måste gå hemifrån kl 5 för att hinna HA det går jag inte med på! Så idag skickade vi tillbaka ett svar som vi hade 2 dagar på oss att besluta ja eller nej, fast det var nog bara 1dag med tanken på att det är röd dag idag så vi får hoppas att svaret kommer fram i tid. Det känns så där, lite stressigt men ändå skönt att tagit beslutet. Kathleen ska ju inte behöva må dåligt bara för att vi ska ha förskoleplats till varje pris, hel sjukt. Dock hade jag velat att hon är hemma ett tag till så hon hinner bli lite äldre, jag vet att förskolan är bra för barn med stimulans, andra barn, att dom utvecklas och bla bla bla. Fast hon kommer knapp vara 1,5 år?!?! Eller 1år och 4 mån rättare sagt, så ja det känns bra att hon får vara hemma ett litet tag till, vi får bli super aktiva på öppna förskolor (som vi faktiskt redan är) så får hon stimulans och kontakt med andra barn. Så får hon vara hemma lite till tills vi får plats på en närmare förskola!

XOXO

2 kommentarer:

Lotten sa...

Christel! Du ska inte känna panik över att du inte stimulerar Kathleen på bästa tänkbara sätt. Jag har följt din blogg ganska länge nu och jag vet att i allt du gör, så sätter du henne i främsta rummet. Om du har ekonomi till att vara hemma ytterligare en tid, försök verkligen att vara det. Tiden går så fort och detta är en tid du aldrig får tillbaka. Kathleen kommer tids nog ändå in i förskolan med alla deras rutiner och regler så passa på njuta av varandra så länge det bara går. Jag tycker verkligen att du är en supermamma :), trots att du är själv med allt vad det innebär så klagar du inte en enda gång och det tycker jag är starkt! (det är ialla fall inget du visar här på bloggen). Många av Sveriges barn får inte uppleva det du hittar på med Kathleen, detta trots att båda föräldrar finns närvarande.
Kram till er båda ♥

Kikkel sa...

Tack :)
Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att du vet inte hur mycket dessa fina ord betyder!
Jag gör i alla fall så gott jag kan så hoppas jag innerligt att det räcker.
Jo i några månader till har vi möjlighet att vara hemma och det är underbart mysigt :)
Kram <3