lördag 23 november 2013

Barnledighelg på väldigt väldigt länge


Ibland behöver man lite tid för sig själv, det är jag inte bortskämd med men när det väl händer det då ni :)
Fredagen var väldigt lugn, blev lite hämtmat och en film hemma. Idag började jag med sovmorgon, lägenhetsvisning och en sväng på stan. Kollade lite efter sista klapparna till Kathleens adventskalender, har ca 6st kvar tror jag och dom är så himla svåra.
Senare på kvällen blev det lite vin och pintxos på Basque en ölhall som ligger vägg i vägg med Puta Madre, som är en restaurang med mexikanska smaker. Efter någon timma fick vi vårt bord och kunde äntligen få beställa. Jag beställde: Hängmörad ryggbiff som marinerats i vitlök, lök och chili Pasilla. Serveras med Entomatadas (Puta Madres hemmagjorda majstortillas som dränkts i salsa roja och toppas med queso fresco), ris, svarta bönor och Guacamole. 
  Det lät inte så dumt va ;) det smakade helt underbart! Men också att äta utan att slänga i sig maten, sällskapet påpekade att jag åt långsamt. Ja det var nog för att jag KUNDE, i vanliga fall blir det inte så.
 Imorgon kommer mitt lilla hjärta hem, ska bli skönt att krama om och få sova bredvid henne igen.

XOXO

Inga kommentarer: