måndag 4 november 2013

Vackra lilla varelse det är vad du är!

Ester Elenora
Mycket roligare att göra grimaser 
Höstpyssel med skojiga ögon, löv och glitter
Kalasfin med rosetten i det fina krulliga håret
Sova-på-mamma-mys för när allt kommer omkring så är jag faktiskt sjuk!


Tänk att två veckor kan gå så snabbt, instagrama är jag duktigare på men det är för att det är smidigare och jag är lat ;)
Två veckor in på praktiken har gått och jag storm trivs, känns nästan lite vemodigt att veta att det någon gång kommer ta slut typ 24:e Januari. Fast jag försöker påminna mig om att om jag känner så här för en praktikplats så finns det säkert massor av bra arbetsställen jag kommer trivas på i framtiden.
Försöker hitta på roliga saker när vi är lediga, var upp hos min mormor för någon vecka sedan. 
 Var på Alfons Åbergs kulturhus för förra helgen då Kathleen var helt taken av teaterföreställningen, något som tydligen fångar hennes uppmärksamhet. Så där var vi i några timmar sedan önskade damen sig pommes frites, som jag är så emot för det finns ingen näring i det samt att det är skräpmat. MEN ibland händer det och då kan mamma köpa en liten pommes varav Kathleen är så trött och somnar sittande med en pommes i handen på väg in i munnen haha
 Denna helgen blev det kalas eftersom jag fyllde år igår, Kathleen fick äntligen sjunga -ja må hon leva. Som vi övat på i någon vecka innan mest för att hon tycker den är skojig. Hon var som en sommardag min lilla i sin fina Ester Elenora spetsklänning och en stor fin cremefärgad rosett, vackra lilla varelse!
 När jag vaknade idag tänkte jag för mig själv, varför är inte helgen längre jag orkar inte. Men det gjorde jag visst, kom upp och sminkade mig. Valde kläder mycket snabbare än vanligt som gjorde att jag låg riktigt bra till tidsmässigt, lunchlådan var klar bara att slänga fram. Då hör jag små tassande steg och jag hoppar högt, sen blir det lite mys. Och efter fått en bättre titt så upptäcker jag att hon har nog bannemig ögoninfektion, du ska vara försiktig med vad du "önskar". Pigg är hon även om man märker att hon kanske inte är 100% sig själv men vill helst "gå dagis och leka barnen". Men det blev en sväng till farbror doktorn som visade sig vara en fru doktorn som var så himla bra! En sväng förbi apoteket som vi tog med oss hem i princip eftersom hon fick diverse andra mediciner utskrivna. Förhoppningsvis kan vi båda få återgå på onsdag men Kathleens ögon såg nästan värre ut ikväll än imorse :(

Hoppas den där salvan/dropparna gör sitt under natten!

Fortsättning följer.....

XOXO

Inga kommentarer: