söndag 11 maj 2014

11:e Maj 2014

Har varit tufft den sista tiden men försöker hämta lite energi på helgerna, sist helg träffade vi mammagruppen samt alla barn. Vi har försökt att träffas lite sporadiskt sen barnen blivit äldre och alla börjat jobbat efter mammaledigheten. Kul att ses efter så här långt tid.
 Liseberg har vi hunnit med två gånger och det är ju alltid ett säkert kort, jobbigt bara att hon blivit så långt att hon får åka så mycket det blir dyrt nu varje besök ;)


För två veckor sedan startade vi igång den mjölkproteinfria maten för Kathleen, magen har blivit mycket bättre. Om två veckor till så skiftar vi till laktosfri kost, tänk om det är något så enkelt som laktos?!? Denna långa besvärliga tid med magen kommer vara över.
 I fredags opererade Kathleen öronen, hon fick rör pga. återkommande öroninflammationer. Längesedan jag grät så mycket, det var läskigt att söva henne. På kvällen började tempen smyga sig på och hon fick super ont i örat från ingenstans, då var det Sahlgrenskas akut. Fick låna bil av goda vänner, parkerade fel när vi kom hem mitt i natten så 900kr i parkeringsböter vad käckt.

Sen steg tempen igår kväll lite till, helt okej nu på förmiddagen så vi gick på kalas någon timma. Nu på eftermiddagen/kvällen steg tempen ännu mer. Hoppas bara det inte är pga. öronen. 
 Så nu vaktar jag lillan så inte febern sticker iväg för mycket menas jag äter en nylagad gulaschsoppa, det var riktigt gott.
 Idag har vi även hunnit med att tvätta hela morgon/förmiddagen, fått tvättat all "vanlig" tvätt. Sen drog jag till med alla kuddar samt täcken, när jag ändå höll på monterade jag av klädseln till sulkyn och tvättade det med. Det kändes riktigt fräscht!

Jaha imorgon blir vi väl hemma då i väntan på att febern skall vända.

XOXO

Inga kommentarer: