måndag 2 mars 2009

Konstig känsla

Jag ringde min syster idag för att prata om min mammas 45 års present.
Då vi inte hörts av sen julas, vi glider sakta från varandra.
Sen skickar hon ett mess och frågar om vi ska fika och jag tänker låt gå va fan hon försöker i alla fall. Jag beger mig ned till stan från jobbet i myspys kläder. Vi sitter och pratar och det är konstigt för hur besviken, arg och ledsen jag än kan vara på henne så känns det som vi träffades och prata igår även om det snart var ett halvår sen.
Hon följer mig till bilen och gör som hon brukar göra, slänger ur sig något för hon inte vågar stå för saker hon tycker och tänker.

Så jag står där på trottoaren och hon slänger ur sig, -Ja jag är med barn.
Jag visste inte hur jag skulle reagera, så jag utbrast jaha okej. Vad ska du göra?
Ska du behålla det?
Ja, ja det ska vi jag är i v13.

Tiden gick ovanligt långsamt. Jag vet inte hur länge jag stod helt tyst och stilla.
Men jag krama om henne och sa grattis. Sen satte jag mig i bilen och glad att folk flyttade på sig i trafiken,
för jag var nära och köra in i 5 st bilar innan jag nådde älvsborgsbron.
Jag kände lite panik, jag ville ur bilen och hem.
Berätta för min sambo men det var ju lite fel person att prata med insåg jag ju snart, då han inte vill ha barn på 6 år och vill ängna all sin tid till tv-spel och hänga med sin vänner.
Jag messa mina vänner och försökte nå ut till någon som känner mig för att få svar på varför jag kände som jag gör. Bara en bekräftelse på att jag inte är knäpp.
Jag messa men en vän som skrev precis det jag kände.
Jag ville inte att min 4 år yngre syster skulle skaffa barn före mig. Jag vill att hon växer upp.
Blandade känslor med att hon gör ett misstag med en kille jag tror är helt fel.
Men mest av allt jag är avundsjuk, ja är så avundsjuk att det gör ont. Jag är inte alls glad att uttala ordet moster.
jag står och steker köttbullar och känner mig yr och jag hör inte knappt vad min sambo säger.

Jag är den sämsta människan i världen, vad ska jag säga.
Förlåt men jag är inte glad alls för din skull!

Inga kommentarer: