måndag 9 mars 2009

Okej nu är jag mer normal igen!

Jag har ju låtit detta sjunka in om allt med barn osv. och blivit mycket lugnare.


Hade en sådan sjuk dröm i förra vecka och efter det så var 90% av all oro borta, konstigt hur våra drömmar kan påverka oss så.

Jag luncha med min syster i Fredags hann ju inte prata så överdrivet mycket på 30 min, för att man vill ju gärna tugga och äta. Men vi båda var överens om att vi skulle försöka träffas lite mera.

Så det ordnar sig men jag är sådan som person, allt känns så mycket och det är intensivt och sen när jag fått lite distans så är det inte så farligt endå. Jag är nog lite knäpp endå :)

Eller så gör ja som jag alltid gör, skyller på P-pillrerna. Små ondskefulla hormon-bomber så får mig att flippa för nästan ingenting. Min sambo kan råka andas ut genom näsan istället för munnen och just i DEN sekunden så passar inte det mig. Å då kan jag bli helt galen så jag kan slita av mig håret, tur för han att jag inte är så varje dag.

Vad trevlig jag får mig själv att framstå hör jag :)

Men det är när alla hormoner i kroppen krockar en gång i månaden så där.
Helgen var lugn men alldeles för kort. Nu på måndag morgon känns det tungt, som en evighet till jag kan få sova ut igen. Men det var en bra helg, fick många mysiga stunder med min kärlek.

Fredags kvällen fick jag för mig själv, lite me-time då jag satt i min röda badrock och kollade på The Hills. Fick ett sms på kvällskvisten om jag var sugen att följa med på promenad på morgonen. Och det erbjudandet tackade jag inte nej till, det gör som påmind även idag. Gud vad otränad jag är, det var länge sedan jag fick sådan träningsvärk av att ta en promenad och göra några armhävningar och sit-ups.

Lördagen bowlade jag, min älskling, Dagny och hennes kille. Jag var så överlycklig att jag inte var sämst. Detta var mitt mål att inte vara sämst, så det var nog ingen som fatta varför jag var så glad för att komma 3:a först omgången och 2:a andra omgången. Men det kändes som första pris ska jag säga.
På väg hem så tog vi svängen förbi kvillebiljard där jag återigen gick segrande ifrån. Detta var min kväll, kan nog vara därför mitt hjärta var lite tyst. Han skyllde ju givetvis på att han var trött :)
Men killar har aldrig varit speciellt bra på att förlora, inte mot en tjej, inte mot sin flickvän.

Söndagen åkte vi och provkörde bilar, ja ni hörde rätt :)
Jag tyckte det var rätt så skojsig idé då jag ALDRIG varit och provkört en bil förut bara för att liksom. Men nu är ju min älskling så intresserad av bilar så jag följde gladeligen med, vi avrunda men en lägenhetsvisning som var bajs! Vi gick in knödde med alla andra som var där, tog inte ens emot broschyren och gick utan att säga något. Hemma blev det en egen variant på korvstroganoff och lite TV Sen fick mitt hjärta ett litet ryck så vi åkte och kolla på bio.



Kan det bli så mycket bättre än så här? jag tror inte det, eller jo jag skulle ju kunna komma ihåg min mormor födelsedag nästa gång. Jag vet jag skäms, ringde inte förrens seeeent på kvällen =/





Inga kommentarer: