lördag 21 november 2009

Höstmörkret kryper allt närmare oss

Min förklaring till mitt frånvarande är höstmörkret som gör min något känsliga själ trött, jag är en människa som behöver värme och kärlek.....och ljus omkring mig. När hösten kommer blir jag så blir jag just det, trött. Så jag har vilat upp mig och försöker ta vara på min energi på bästa sätt. Denna kalla och mörka kväll har jag bakat en kladdkaka, vars recept är hemligt och super gott givetvis. Ställde den på ungen så den fick svalna plus att det doftade nybakat i lägenheten. Jag tog med min dator som jag placerad på toalettlocket och la mig tillrätta i badet som jag tappat upp medans jag bakade. Lutade mitt huvud tillbaka och njöt av ett avsnitt med Grey´s Anatomy. Efter det så kröp jag ned i soffan med en bit kladdkaka och lite glass till. Sedan fick jag lite besök jag tog hand om. Tidigare på dagen var jag och min syster i stan och letade dop present till hennes kollega. En hel dag med Thea och Sandra på stan och Theas första besök i nordstan.

Just nu lyssnar jag igenom Bon Jovis gamla album det var en av min mammas favoriter och givetvis min också efter timmar av hjärntvättning. Var ju inte en gång man fick lyssna på dessa låtar :) När jag låg i badet så tänkte jag nu skulle jag tagit ett kort på hur mysigt jag har det men jag orkade inte så jag låg bara där och njöt. När jag sedan efter det satt och åt min kladdkaka tänkte jag att nu skulle jag tagit ett kort för att lägga upp på bloggen om hur otroligt god kladdkaka jag har bakat men återigen orkade jag inte och satt där och njöt. Så jag började leta efter en bild som kanske skulle passa in på något som lyser upp i höstmörkret, precis som min kväll gjort. Så jag googlade ordet "höstmörker" och fann denna bild (se nedan) och den passar väl in antar jag för detta kan ju också lysa upp en mörk och kall kväll. Så ta hand om er på ett eller annat sätt ;)

xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst kan hösten vara jobbig.
Men din blogg piggar alltid upp:)