fredag 27 november 2009

Mys på morgonen+dag på stan+nagelvård+syjunta=Min fredag

Jätte trött idag på morgonen, ändå fick jag ställa väckarklockan för att få upp han till jobbet men han valde att jobba hemifrån till sist. Mys på morgonen innan jag gav mig av till stan för att möta upp min syster, gick och spånade lite om julklappar mm. blev att luncha efter allt tänk sedan en till sväng på stan för att avsluta med en fika. Thea spydde på hela golvet den söta lilla skiten :) Hon är så god så jag tror jag dör, vill bara gå runt och bära på henne varje sekund. Men i alla fall det var mysigt, det brukar det vara med syster och systerdotter. Jo föresten vi tog en sväng in på Kappahl och blev stoppade av försäljare ifrån Mary Kay, hon som sålde sa att det är ypperligt tillfälle för dig som är mammaledig att syssla med och spännde ögonen i mig, jag körde ju barnvagnen. Sandra fnissa till, då sa denna otroligt trevliga Mary Kay försäljaren -men det är sant man har ju massor av tid över då kan man syssla med försäljning mm. Jag var tvungen att förklara att varför min syster skrattade var för att HON är mamma och jag MOSTER. Du ser lika sliten ut som en nyförlöst mamma viskade Sandra. Då började försäljaren rodna. JA JAG ANDVÄNDER INTE SKIT MYCKET SMINK men jag är naturligt vacker okej!!!! :) Skynda mig väg till min nagelterapeut, va lite sen (som vanligt) men som tur va hon lite försenad så det var inte allt för farligt, Stefan va inte där idag tyvärr :( Var nära att det blev en mindre katastrof men gud var väl på min sida för en gångs skull hahaha
Efter naglarna blev det till att träffa upp Jenny för att åka ut till Angered på syjunta. Kvällen började med hemgjord risgrynsgröt och the, efteråt blev det Jennys pepparkakor formade till flodhästar, lilla My och en moské skymtade jag bland alla möjliga figurer. Nu dricker vi glögg och äter lussebullar. Jag är den enda som inte pysslar om man inte kan räkna med att sköra, mata fiskar och blogga :) Kollar på när Jenny stickar halsduk till hennes svåger, Susanne syr osymmetriska doftpåsar och skriver rim till julklappar och Malin lagar kuddar, sätter ihop en julstjärna och den viktigaste uppgiften att vara värd och fyll på lussebullar på fatet hihi :)

Imorgon blir det Färgelanda hem till pappa, blir julmarknad i på söndagen. 2 be continued....

xoxo

Inga kommentarer: