onsdag 11 april 2012

Min lilla flicka

Nu äntligen har lillfia somnat, fick henne inte till att somna innan badet. Hon började gäspa lite lägligt när vi var i backen nästan framme vid bassängen. Nä nä tänkte jag och försökte spexa lite tills vi kommit fram, resultatet var ju att hon somnade vid halv 6 middagsluren alltså :S
Hon som brukar sova vid ca 19 för natten, ja man kan inte ha kontroll över alla lägen. Imorgon fyller hon 1 år kl 8:59, så efter jag försökt natta henne 45min i sängen fick hon komma upp och somna i mammas famn. Satt och kolla på henne en lång stund innan jag bar in henne och la henne försiktigt i sängen. Min lilla skrott hur kan du blivit 1 år redan? Tiden går fort som alla säger men det känns ändå väldigt avlägset från den dagen jag satte min fot på BB för kejsarsnitt. Så det är blandade känslor det där med tiden, men hon har blivit så stor och fin.
Hon är busig till tusen och bara älskar när man jagar henne, kör tittut-leken och mumsar på hennes lilla mage. Då eker hennes skratt högt! Jag väntar med spänning att hon ska ta fler steg men tydligen räckte det med dom 7 steg hon tog förra fredagen, för nu när man försöker uppmuntra henne och sedan släpper hennes hand bara hon skrattar och sätter sig på gumpen. Hon väger hela 9450gr och är 76cm, har stl 74 i kläder längden är bra men eftersom hon är en liten skrutt så sitter det mesta lite löst.
Hon älskar sin klosslåda och den är bäst när mamma slitit att plocka ihop alla delar och ålat under soffan efter sista biten. En till favorit är att stå vid brevinkastet och vänta på morfar å ropa lite, vilket är bus kul när det ekar!
Hon har så många sidor jag bara älskar hon gör det inte speciellt svårt för mig att göra det heller. Imorgon ska jag se om jag kan försöka vakna lite innan henne och fixa i ordning en liten bakelse med ljus i och lite paket, sen blir det givetvis sång till tusen :)
Även på eftermiddagen då vi ska iväg på rytmik och öppna förskolan, så imorgon ska vi ha super kul!

XOXO

2 kommentarer:

Lotten sa...

Hoppas ni fick en fin dag igår, du och Kathleen! Kram på dig och trevlig helg :)

Livet är fullt av överraskningar sa...

Visst är det underbart. Kan knappt fatta själv att LIam snart är 1 år. Han har blivit så himla stor. Vid 9 månaders kontrollen vägde han 10140g och var 77,8cm lång. De växer så de knakar! Hoppas ni har det gott. Massor av kramar