fredag 2 november 2012

Inte mycket ork just nu


Försöker hitta kraft och framför allt inspiration till att skriva, ibland har man bara sån däringa "bloggtorka" som är så modernt att säga ;)
Så mycket jag vill skriva om ibland men det mesta handlar om ämnet barn för det är där jag är i mitt liv nu, mitt i allt som rör föräldrar och barn. Men så orkar jag inte, jag orkar inte skriva om nästan varje dag men blir otrevligt bemött för man åker kommunalt med barnvagn eller med barn överhuvudtaget. Eller man går till ÖF och träffar på mammor (dock bara en mamma hittills) som låter sitt barn bete sig illa och inte följa "regler" så jag själv får gripa in, fast jag inte vill säga till andras barn. Men så att detta barnet slutar skrika på Kathleen (och dom andra barnen också), slutar slita saker ifrån henne, tar hennes kaka som hon äter på eller bara elak. Jag vet att det inte är barnets fel utan föräldern som bara sitter och blänger å orkar (eller vill) inte ens säga till sitt barn att man skriker faktiskt inte varandra i ansiktet och puttas. 
Så mycket otrevligheter, kanske blir jag lätt irriterad eller ovanligt känslig, provar att skriva det i en väldigt komprimerat inlägg och hoppas det rinner av mig till nästa gång. För om jag ska vara ärlig så händer det väl fler positiva saker än negativa eller ja kanske inte när man åker kommunalt MEN jag försöker vända trenden. 
Idag var det en mamma som inte kom på spårvagnen för det var fullt och även om jag själv har barnvagn avskyr jag när man ställer sig och blockerar in/utgången just av säkerhetsskäl. Jag sa till henne att när jag gick av att det var fullt meeeen skynda dig fram så hjälper jag dig att bära upp barnvagnen, då det är några trappsteg upp. Jag hoppas innerligt att fler tänker som jag och försöker hjälpa till, förstod inte hur jobbigt det var till jag själv fick barn och hur mycket en sådan liten sak förenklar och sprider lite glädje :)

Annars är allt super! Hämtade en Kathleen från förskolan som blev så glad så hon blev ledsen när jag kom, sen var det pusskalas nästan hela kvällen. Förutom en stund innan läggning men då är man ju så trött och det är förståeligt när man går upp 5:20 och är på förskolan en hel lång dag.
Imorgon blir det kalas-fika men jag orkar inte ens stressa som jag brukar göra inför sådan här med städ och bak, har inte bakat NÅGOT alls själv. Städet tar vi imorgon och känner mest -Det ordnar sig!

XOXO

Inga kommentarer: