lördag 17 november 2012

Värst vad jag är julig

 Igår blev det Liseberg för mig och Kathleen med sällskap av min syster. Jag/vi var nära på att inte gå först då jag inte var på solskenshumör och så regnade, men vem kan vara på dåligt humör på Jul på Liseberg? Regnet försvann direkt när vi kom innanför var som att Liseberg hade riggat upp ett jätte paraply över området. Det blev spel på några hjul, dock inte på några chokladhjul för det betyder att man äter upp chokladen. Men en mjukisdjur på Teddykompaniet på leksakhjulet åt Kathleen blev det, köpte en whiskykorv och sen blev den en seg lappkaka med smör på den var såååå himla god! Temana som finns på Liseberg är Medeltid, Lappland och Julsaga. Det blev till att åka sagoslotten som jag nämnt tidigare här på bloggen, är en tradition sen jag var liten så det fick vi göra. Kathleen blev rädd under färden och skulle prompt hänga runt min hals med ett skrämt uttryck tills vi kom av. Sen blev det den traditonella karusellen som hon tyckte bättre om där fick både jag och min syster ta var sin åktur och sedan var det protester när den stannade :)
Vi avslutade med lilla kaninresan, va inte så mycket barnattraktioner igång då dom håller på att bygga om till min förtjusning. Jag tänkte i somras att varför har inte Liseberg en lekplats men så förstår man ju dom också att det lönar sig inte. Tänkte skriva ett e-mail och ge detta i förslag när jag såg information på deras sida om att dom bygger om vid barnområdet och en av alla sakerna dom ska bygga är en LEKPLATS. Gissa vem som kommer hänga där i sommar ;) 
Idag tog vi en sväng till backaplan för lite ärenden plus handla mat fast det skulle jag kunnat gjort på Willys men eftersom vi skulle till Apoteket och även hämta ut postpaket så gick vi till coop. Gjorde en snabb visit hos ankorna som fick vårt gamla bröd. När vi var på väg hem hade jag inte hämtat ut postpaketet, typiskt! Jaja man får vara glad att det var premiär för vörtbrödet och så tog jag en julmust istället för cola, pålägg köpte jag för någon dag sedan som råkade vara senaps griljerad skinka. Och vips hade man lördagsmys!!!!
Han till och med matteprovet inför skolan efter Kathleen lagt sig, kollat på nytt avsnitt av Greys så nu blir det sängen.

XOXO


Inga kommentarer: