tisdag 26 mars 2013

Lilla underbara människa


Sitter hemma och försöker plugga, orden går in i varandra och jag kommer ihåg varannan mening av vad jag läst. Ska sedan sätta mig och skriva ihop reflektioner och analysera, känns som det bara tog stopp nu. Ska hämta Kathleen om en liten stund och försöka skaka av mig virrvarret i huvudet som känns som en tjock gröt. 
 Igår fick vi ett meddelande på väg till skolan, givetvis hade jag lämnat Kathleen och var lite tidigare än vanligt det kändes ju super. Men väl inne i stan så fick jag vända, åkte först hem och lämna alla skolgrejer, packade sedan badkläder ect. Sen åkte vi mötte upp min syster och Thea för att sedan åka till Åbybadet. Vi hängde på låset när dom öppnade kl 12, tror vi var färdig badade och på väg hem vid ca 16:30. Kathleen slocknade så fort vi kom utanför badhuset, stackarn hade ju inte hunnit att sova något innan. Jag var också ganska trött så när jag la Kathleen så släckte jag ned och gick också å la mig. Så himla underbart att sova 10h även om jag skulle behövt att plugga men det hade inte gått ändå, får bli mer ikväll då jag känner energin sprudlar ;)
En underbar rolig dag hade vi i alla fall och det är väl vad som räknas.
 Och inte nog med fantastiska saker så kan Kathleen räkna till tre, ibland fyra när hon vill. Det lilla geniet stod på armstödet på soffan (som jag högst ogillar) och så sa hon HOPPA. -Ja okej en gång, svarar jag. -Hand, säger hon och sträcker ut sin lilla mini hand. Och så började jag, -Ett..... -Två, tre, svarar hon och sen hoppar hon. Ja då la jag av ett sådan där mjäkigt och fjantigt leende som bara föräldrar gör. Blir fantastiskt glad precis som mitt barn var/är det enda barnet som kan prata, räkna mm. rätt fantastiskt hur ens barn får en att känna, eller hur!?! :)

XOXO

Inga kommentarer: