söndag 15 juni 2014

Håret reste sig på mina armar





Så här har det sett ut i en vecka än så länge,jag har försökt hinna med att gå till praktiken och hem. Det är så svårt att väva in träning i min vardag så jag börjar lite smått. Men när jag var på väg upp för backen och det började ta emot så höjde jag musiken (Kanye West - Black Skinnhead som ni hittar här över).
Jag började tänka på mig, mig själv vad jag egentligen utför och klarar. Inte bara tar tag i och börjar rör på mig. Men jag uppfostrar en dotter, söker en utbildning för att jag inte kan jobba kvar, kommer in av 250 st ansökande, tar en examen, fortsätter studera, söker jobb och flyttar till en större lägenhet. Under hela denna tid tar jag hand om min dotter helt själv och kämpar varje dag med massor av saker som folk tar för givet. Många nätter har jag legat sömnlös och bara undrat hur jag i h*lvete ska ro detta i hamn, lika många gånger jag gråter för jag är sönderstressad. Med nästa dag rester jag mig upp och går upp och försöker lite till.

Det handlar inte bara att vara ensamstående och ensam att uppfostra ett barn, för bara det i sig är sjukt påfrestande. Jag blir så jäkla stolt över mig själv när jag tänker igenom allt vi gått igenom. Men en ekonomi, ingen att bolla saker med, semestrar, ingen som byter av någonsin, jag gör allt, allt.
Jag tar mig upp, gör det jag måste göra och lite till. Vi åker på semester, vi hittar på saker, hon är alltid i fokus, jag försöker skämma bort min lilla tjej och jag gör det helt själv. Jag skiter i hela jantelagen fan vad grym jag är, när jag gick där på bron och tänkte på allt detta så rös jag och fick lite extra fart hem. 
Imorgon är det dags igen.

XOXO

1 kommentar:

Unknown sa...

Klart som fan att du är grym! <3