söndag 22 juni 2014

Midsommarhelgen


Vår helg har varit så jäkla skön!
Midsommarafton firades här i Göteborg närmare bestämt i Eriksberg, där var det midsommardans, karuseller, hoppborg mm. på en väldigt liten yta. Men det funkade och var väldigt trevligt. Vi tog oss en dans runt stången också och barnen sprang barfota runt på gräsmattan.

Sen åkte vi hem till mig och åt midsommarmat, till efterrätt blev det....surprise jordgubbar och grädde (och glass).
Midsommardagen for vi till Alfonshuset, då det regnade och var lite halv uschligt. Men helt otroligt vilket gött väder vi hade på självaste midsommar. När hände det senast?!?

Idag har vi bara skruttat omkring och utfört lite ärenden, planterat, diskat, tvättat, lagat pulled pork. Slängde ihop en god potatissallad med ruccola med potatisen som blev över på midsommar, löjligt gott.
Det näst sista kortet som jag la in idag är så himla likt ett kort på mig. Kathleen ligger nämligen i min gamla säng (som är min pappas från början) och läser min gamla Bamsebok, helt otroligt mysigt. Skickade kortet till min mamma som nästan rördes till tårar, naaaaaw.


Nu är det snart sommarlov, bara några veckor kvar!

XOXO

Inga kommentarer: