söndag 15 juli 2012

Gnäll-maja då är vi två!

Nu sitter jag här lilla snutt har somnat sen ja vad var klockan innan 20, skönt att det har styrt upp sig. Hon sover också bättre på natten och ÄNTLIGEN i sin säng alla fall till kl 5 på morgonen då kryper hon ned hos mig. Det går framåt och saker blir lättare förutom att jag sover så himla dåligt, idag har jag varit på ett riktigt gnäll-humör. Gnäller på alla som är knäppa, dumma och inte gör som jag tycker, sen tänker jag oj vad det är fel på alla utom mig. Istället för att tänka det kan var jag?!? Så tänker jag kan inte alla vara som mig så ordnar det sig ;)
Sitter med andan i halsen och väntar på svar på en lägenhet, börjar tröttna på att bo så litet, att bo här, bo på 3:e vån utan hiss. Ja ni hör så fort jag får chansen så sätter jag igång :)

Igår fick vi packat på oss och övertygat min syster till att följa med till Universeum, helt fantastisk skönt att släppa lös våra vildar på "Jobbis". Dom har ju byggt ett lekområde som är helt fantastiskt så barnen fick lek av sig i flera timmar, gick igenom Universeum först men alltså Kathleen är lite liten än att fatta. Och Thea har myror i kroppen så fort gick det vill jag lova, "regnskogen" är rolig med alla apor men jag dööööör av värmeslag. I alla fall mysigt var det och vi stannade i 5h, denna gång köpte i års kort skulle gjort det sist gång men men man lär sig av sina misstag.
Idag så tog vi en sväng till Trädgårdsföreningens lekplats med Daniel för att ta en fika/mellis inne i stan. Imorgon ska vi återigen trotsa lokaltrafiken med alla svettiga fotbollsspelar som häckar i stan för då ska vi hem till bästaste Amina och Diana. Nästa vecka starta Gothia och jag funderar på att gå under jorden, i alla fall inte vistas allt för mycket i stan eller på bussar/spårvagnar om jag inte måste. 
Nä nu är jag där igen gnäller och gnäller :)

XOXO

Inga kommentarer: