lördag 21 juli 2012

Lite halv down



Idag blev det tvätt menas solen lyste men MÅSTE man tvätta så måste man, vi hann dock med att komma ut en stund till lekplatsen. Så hann vi bli osams vid lunch då Kathleen matvägrade och så hann vi bli osams när jag skulle in i duschen och sötnosen kastade ned både det ena och andra i toaletten. Nu när man säger till henne och sätter henne i knät för att prata med henne för att försöka få henne att förstå att det är "aja" då kan hon slå till en. Efter lite gråt så blev vi sams igen man får ha tålamod som ingen annan när man är småbarnsförälder :)
Någon gång under dagen satte vi oss och lyssnade på "jag är en gummibjörn" sedan vidare till Liberos up&go reklam, gummibjörnen älskar hon och ibland kan jag känna mig som mamman i Preem reklamen för den kan verkligen gå om och OM igen här hemma. Kom över ett klipp på youtube som hette "Tsunami: Caught on camera - Part 1-8". Blev så himla nyfiken och efter del 1 kunde jag liksom inte sluta, dock så kollade jag klart efter Kathleen lagt sig. Har nog inte fattat hur stort Tsunamin verkligen va, jag kommer ihåg att den inträffade 3dagar innan jag och en väninna skulle ge oss iväg till Thailand, Nya Zeeland och Australien. Vi styrde av resan från Thailand och stannade längre i NZ och Aussie, filmerna var ju inget upplyftande så här på kvällskvisten men jag kunde inte slita mig. Man får ett helt annan perspektiv på livet, Kathleen vaknade upp kort därefter jag kollat klart på alla 8 delarna och jag kan ju säga att hon fick en extra lång å hård kram.
Nu blir det till att vika tvätt till förbannelse 3st IKEA kassar står och väntar på mig ;)

XOXO

Inga kommentarer: