tisdag 24 juli 2012

Sjuuuuka

Ja då var vi sjuka igen dock var det länge sedan sist kanske två månader :)
Nu har skruttan varit sjuk sen söndag och jag blev sjuk igår, känner mig som ett löskokt ägg. Sen idag efter vi roat oss med att kolla på killarna som tvättade fasaden på vårt "hus", ja visste lät det spännande hehe. I alla fall så upptäckte jag små märken på Kathleens stortå trodde det var vårtor, fick panik först. Men så kollade jag under och upptäckte 6-10st och det var mer blåsor så det blev ju ett samtal till 1177, det visar sig att hon/vi har Höstblåsor. Står lite olika om det på nätet men en gemensam nämnare är ju ett det är smittsamt och det är en virusinfektion som är väldigt vanlig bland yngre barn och avslutas med blåsor i mun, händer eller fötter. Det ska vara vääääldigt ovanligt som vuxen att få detta och i såna fall får man ont i halsen å det kan man ju säga att jag har. Kathleen ska väl hinna få ALLA sjukdomar innan vi börjar dagis, undra hur det kommer bli när hon börjat dagis. Nä vill inte veta!
Men vi kämpar på här hemma med feber, ont i halsen, snoriga näsor och blåsorna snuttan fått under fötter, sen upptäckte jag fler blåsor även på benen och på kinderna. Hujeda mig :(
Vi som skulle göra så mycket i det fina vädret.

XOXO 

2 kommentarer:

Julia och Hazal- Skoliosbloggen sa...

Hej!

Läste att du jobbar på Sahlgrenska. Är du undersköterska/sjuksköterska eller vad jobbar du som? :)

Kikkel sa...

Hej hej.
Ja jag jobbar på Sahlgrenska dock är jag på mammaledig börjar nu igen i Oktober. Jag jobbar som Undersköterska på en av hjärtavdelningarna :)