torsdag 18 februari 2010

Mycket omkring mig just nu

Fortfarande trött, denna bloggen börjar handla om mitt sovande och rent av min syrebrist. Ligger här i soffan och plöjer igenom bloggar som verkar intressanta och mindre intressanta. Träffade min farmor och farfar idag dom va på Sahlgrenska, farfar har gått på strålning denna veckan. Va skönt att se dom i alla fall, när dom är i Göteborg så måste man träffa dom. Ser dom så sällan annars och ännu mindre nu när farfar är sjuk. Fick ett MMS igår om min fasters man, farfars bil hade tydligen börjat brinna. Helt otroligt först AC:s bil sedan farfars, vad är oddsen. Jag behöver lite AC tid nu känner jag, ligga i soffan och kolla på tjejfilmer, skratta och grina. Sedan höja volymen och dansa lite :) fika, shoppa och äta godis till frukost. Så länge sedan jag såg Ella nu också, det första hon sa till mig när jag försökte få henne och sluta gråta va, -Va det du som förstörde min ballong? Man får inte ljuga så jag sa ja, om hon hade kunnat klickat mig så hade hon gjort det! Hon gav telefonen till sin mamma men tyst blev det i alla fall inget mera gråt :)

Jag vill att det ska var sol nu, vill kunna ta min filt och en kudde och strosa ned på baksidan och bara lyssna på musik och läsa bok, bara ligga och mysa. Kommer inte bli så lugnt till sommaren dock om jag och syster ska ut och bada, Thea kommer nämligen nästan vara ett år. De lilla busfröet ska jag träffa på lördag, mosters lilla blubb.
Om jag får säga det igen så är jag otroligt trött och har bara väntat sedan halv åtta att få gå och lägga mig. Sen när vi ändå gnäller så tycker inte mitt hår om detta vädret det blir burrigt, även om jag inte är ute nästan någonting. Sen har jag ont i min näsa, har haft det jätte länge :(

Nej nu måste jag krypa till sängen ska upp imorgon för att träffa farmor och farfar igen, sista dagen för honom imorgon. Sedan blir det operation den 23:e....

XOXO

Inga kommentarer: