lördag 21 januari 2012

21:e Januari 2012

Nu sitter jag här på kvällningen, ska alldeles strax gå och lägga mig. Har inte gjort så mycket alls idag, var planerat att åka in till stan men så drog ju denna snön in och då blir man mer eller mindre intvingad i Nordstan om man inte vill gå i snöstorm och strosa med ett litet barn. Nordstan på helgerna är pest! Så då blev det en dag hemma med pizza.
Nästa vecka har vi endast planer för torsdagen, sitter här och funderar på om vi ska dra till Kåken någon gång nästa vecka. Kan inte sitta inne hela veckan och det hjälper inte med enbart promenader då Kathleen måste aktiveras och helst träffa andra barn, som hon älskar. Så nu sitter jag här och försöker planera eller i alla falla hitta på saker att göra. Vi skulle ju jätte gärna åka runt och kolla in förskolor men det är verkligen INGEN ingen som svarar i telefonerna när jag ringer, av 6st förskolor men skam den som ger sig! För den 1:e Februari får vi som tidigast sätta upp oss o kö och jag hoppas att vi får en plats till Augusti.
En till sak jag hoppas på är att snön i bort när jag vaknar :)

XOXO

2 kommentarer:

Lotten sa...

Om jag vore som du hade jag hälsat på dem oanmält! De flesta förskolor går ut och leker efter frukost/samling. Är de då trevliga (som vi får hoppas de är)tar de emot dig med öppna armar annars så kanske dom ialla fall kan boka en tid för ett mer "planerat" besök?
Kram till er och kul se du skrivit en rad ♥

Kikkel sa...

Jo ja det trodde jag att man skulle göra först, men så har jag en vän i min mammagrupp som jobbar på förskola. Och hon rekommenderade att ringa först!!! Jag har hört mig lite för å det är tydligen så det går till o_O
Men det är ju inte lätt när inte en själ svarar så snart så tar jag ditt råd och bara står där en dag :)
Ja en liten rad då och då får det bli.

Kramar från oss