lördag 7 januari 2012

En dag att minnas

Ja idag har det hänt mycket fast på samma gång har det varit en väldigt lugn dag. Jag har städat bort alla julsaker, dammat, dammsugit, varit på promenad och handlat. Där någonstans när jag skulle äta lunch hamnade lillfia på magen å låg och sprattlade i samma sekund som jag ska resa mig för att hjälpa henne upp till sittande position, då hon alltid vrålar efter en liten stund när hon hamnar på magen då det inte händer något kul. Jo då ställer hon sig på alla fyra (krypläge), tar fram ena benen under sig och sätter sig upp. Att jag inte satt fiskgratängen i halsen, där satt mamma som en fågelholk kan jag säga. Dagen flöt på och vi försökte följa våra nya rutiner, lite bus på golvet då det är jäkligt roligt att försöka bita mamma i stortån och sedan hitta mammas navel att slita i. SÅ helt plötsligt mellan allt lek och bus så tänkte jag bara se hur mycket balans en sådan liten tjej har, så jag reste henne upp. Aktade mig lite sen släppte jag henne mycket försiktigt och där stod hon. Hon fortsatte och stå, så jag började räkna lite tyst och försökte verka precis som det regnade. Felet många tror jag är att dom ska få den andra förälderns uppmärksamhet och börjar ropa å gorma -Å KOLLA HON STÅÅÅÅR. Vem blir inte rädd då och ramlar omkull?! :)
Kathleen stod i alla fall i hela 6 sekunder och dessa sekunder kändes så långa. Efteråt ville jag bara öppna balkongdörren och skrika ut det på bakgården så det ekade mellan grannhusen, så lycklig var/är jag :)
Mammas lill-stora underbara goa ybber söta dotter!!

XOXO

Inga kommentarer: