söndag 8 januari 2012

Blandade bilder från bloggen, 4 år går snabbt!


Jag har bloggat nu i 4 år men nu sitter jag här och funderar på om man sakta men säkert ska börja avveckla allt vad blogg och Facebook heter. Jag känner att ja/vi vill vara lite privata nu, allt har varit offentligt. Ju mer läsarsiffrorna stiger ju mer funderar jag på VAD jag delar med mig av, sen är det tiden. Jag vill inte vara en mamma som sitter på FB eller bloggen och "glömmer av" mitt barn. Nu sitter jag ju här när hon sover men jag vill också sova. För ni har ju fått vara med när jag starta bloggen då jag var ihop med barnets pappa, när vi gjorde slut och jag var arg å förkrossad, när jag gick vidare, när jag testade nya saker som brasiliansk vaxning, inlägg om kläder och nagellack, när jag var utomlands, mina värsta dejter, när jag blev moster, jag blev kär på nytt, för att sedan komma på att det inte var en sådan bra idé, födelsedagar, när jag bröt foten, ni fick reda på att jag var gravid för att sedan tro att jag förlorat barnet till att sedan faktiskt ändå bli mamma :)
Nu följer nu i princip bara vad som händer i min dotters liv, vad för kläder HON har, vad hon gör och åstadkommer i sitt liv och det börjar bli lite för privat. Mitt liv kretsar just nu runt mitt barn men jag tänker inte säga så där smörigt att
-Vad skulle jag göra utan dig??? Du ÄR mitt liv.

Min dotter är däremot en stor del av mitt liv och jag skulle inte vilja INTE ha henne hos mig, Kathleen är det viktigaste för mig just nu! Och det är där jag tänker lägga min tid, hos henne, till henne.
När väl mitt jobb börjar igen så vet jag att jag inte kommer att orka med alla tre saker som jobb, barn och blogg.
Så bloggen får väl hänga med ett litet tag till men inte alls i den utsträckningen som varit innan, jag hoppas att det gett er något om inte annat lite trevlig läsning när ni haft lite dötid över :)


XOXO

5 kommentarer:

Anonym sa...

nej vad ska jag läsa nu?

Anonym sa...

Tråkigt :(

/Lena

Sara sa...

Tack för en bra blogg

Lotten sa...

Vad tråkigt läsa du ska dra ner/sluta med ditt skrivande men samtidigt förstår jag dig. Det finns en gräns och man kommer till ett annat skede i livet som gör att ens fokus läggs på annat än att låta världen ta del av ens privata liv. Jag har ju inte följt dig från början men det lilla jag hunnit läsa om dig och din prinsessa, det kommer jag att sakna. Hoppas du fortsätter läsa min blogg, så länge jag nu har lust uppdatera mitt intressanta och fantastiska liv ;) Kraam till dig!

Kikkel sa...

Vad snälla ni är allihopa :)
Jo jag kommer allt sakna bloggen men känner att som Lotten skrev "ett annat skede i livet som gör att ens fokus läggs på annat". Och det är det som har hänt, jag är faktiskt jätte lycklig med mitt liv, vardag och dotter så jag vill bara passa på att njuta nu.
Men givetvis läser jag bloggar och kommer besök din Lotten :)

Kram!