tisdag 28 augusti 2012

Smultron Soda


Ja nu har jag gått på en ny tabbe men det måste kanske göras det med, köpte helgmys och då blev det en smultron soda bla. Var så sugen på sötdricka och visste inte riktigt vad jag var sugen på, stanna vid hallon sodan så såg jag SMULTRON SODA. Ja varför inte tänkte jag?!? Men ack vilket misstag, det smakade ja jag vet inte. Såg ut som virkon, ett medel som vi tvättar sängar och dylikt med efter tex. magsjuka på sjukhuset. Ja i alla fall det kändes lite halvlustigt att dricka. Sen så står det "Med smak och färg från naturen", kan inte riiiiiktigt hålla med där. Sen ska ni kolla på innehållsförteckningen för hur kan man kalla det smultron soda när det inte finns smultron i?
Ja jag vet sötdricka överlag är inte bra bla bla bla MEN det är en annan sak! :)


XOXO

2 kommentarer:

Kenth sa...

Haha... Troligen är det ett stavfel... Istället för smultron har man skrivit "Safflor"... Eller, vad är Safflor???

Kikkel sa...

Ja kanske, kanske inte :)
Jag var ju bara tvungen att Googla hehe

Safflor (Carthamus tinctorius), färgtistel, är en ettårig ört som kan bli upp till sex decimeter hög. Den har odlats som färgväxt sedan antiken i bland annat länderna kring Medelhavet och i Kina. Den rödgula tisteln ger färg men inte smak till matlagningen. Förr såldes ofta denna ört billigt som saffranpistiller.