lördag 18 augusti 2012

Vem är Ove?


Idag blev det en sväng ut för att uträtta lite ärenden, kom hem med en pekbok "Husdjur". Kathleen blir helt till sig när hon ser en hund, hon ropar ovve, ovve (låter som hon säger Ove) sen börjar hon skälla. Så när vi går in på Bokia så ser hon ju brevpapper med en hund på som jag smidigt bytte ut med en rosa pekbok med en hund på :)
 Sen blev det en liten söt scarf till Kathleen och en fleece tröja/jacka, nu är snart alla förskoleförnödenheter inhandlade och det känns så skönt! 
Nu är det bara inskolningen :S

XOXO

5 kommentarer:

Malin sa...

Vi skulle också börjat skola in Vilja den 24e (varför sätter man en fredag som inskloningsstart förstår jag inte!?) Men vi flyttade fram det datumet till den 13 istället så vi har redan hunnit avverka en inskolningsvecka :)
Det blir tre år sedan i november som jag sluta på Hia, jag jobba som uska på natten men jag palla inte jobba natt så därför sluta jag.... Tyvärr fanns det ingen plats för mig på dagen så det vara bara att söka nytt...

Malin sa...

Det går faktiskt jätte bra med inskolningen,fröknarna är jätte bra och jätte goa på alla sätt och vis, iaf dom på Ankaret men dom är säkert lika bra på utkiken! :) Visst hon har varit ledsen när jag har lämnat henne men det har gått över på fem minuter och sen har hon haft jätte kul resten av tiden... Det är jag som tycker att det är jätte jobbigt men det är väl så det är.... Ibland är ju inskolningen för oss föräldrar snarare än för barnet ;)
När jag ville gått ner på dagen på 93an så gick ju inte det och då fick jag erbjudande om 38 an istället men då valde jag att ta en annan tjänst som jag blev erbjuden på onkologen men nu har min avd stängt under min mammaledighet... Men som du säger, det är sahlgrenska det... Så trött på det stället! Gött att va tjänstledig ett halvår så jag slipper gå tillbaka dit än....;)

Malin sa...

Jag har fått ett vikariat på Änggårdsbacken, stället som ligger precis nedanför sahlgrenska.... Jag rör mig inte långt inte ;) hahaha! Det är bättre betalt där och då hade jag möjligheten att gå ner till 75% utan att förlora på tok för mycket pengar.... Lyckades få upp min lön med 1400 på heltid så det var det som gjorde det då jag börjar 5 sep.... ska bli lite skönt att komma igång faktiskt.. När börjar du jobba?

malin sa...

jag skulle också vilja göra något annat... bara inte kommit på vad det andra är än ;) sen är jag nog i ärlighetens namn lite för snål för att plugga, nu efter mammaledigheten så vill jag ha lite mer pengar i plånboken fast samtidigt så har man ju lärt sig att klara sig på så mycket mindre så man skulle ju klara av det... ja ja det ligger långt fram i framtiden :)

malin sa...

ja jag läste det med men sen har jag läst om jätte många som har beställt jätte mycket och aldrig haft problem så jag chansade och hoppas dom blivit bättre... såg min chans och kunde inte motstå :)