söndag 2 december 2012

Första advent


Idag på första advent blev det till att tända första ljuset och pepparkaksbak. Kathleen tog tag och börja kavla som om hon gjort det hela livet ;)
Blev att äta lite deg för oss båda om jag måste erkänna. Efter ett tag märkte jag att hon blev rastlösa så då frågade jag henne: Är det inte roligt längre? Nääee svarade hon då. Då bakade jag snabbt ut resten så vi kunde äta lite innan vi skulle gå och simma.
Till lunchen blev kolhydrats delen Rissoni, en sorts pasta som ser ut som ris man kan bla ha det i olika sallader. Denna pasta älskar Kathleen men när dom väl hoppar av skeden är dom svåra att få upp igen. Jag lät henne sitta och plocka en liten stund då hon utbrister -Jag ta dig. Fick mig ett gott skratt då jag nämligen brukar säga så när jag jagar henne då vi leker :)
Nu kommer jag och tar dig, då springer hon iväg snabbt och skrattar högt. Ja hon jagade ju pastan som smet iväg man kan ju använda dom order i olika sammanhang gullfia.


XOXO



Inga kommentarer: