måndag 10 december 2012

Magsjuka

En helt utmattad tjej på lördagen.

En nyduschad tjej i söndags, måste ju duscha bort alla baciller.

När ska detta ta slut?!? I torsdagskvällen när jag skulle gå och lägga mig hörde jag först att Kathleen hostade till lite, inte alls ovanligt då hon nästan haft sin hosta i 7 eller 8 veckor. Men så hörde jag ett gallskrik så jag gick in och såg att hon kräktes, behöver inte heller vara så ovanligt då hon hostar tills hon kräks. Men så tände jag lampan och såg att det var spyor överallt, madrass, kuddar, täcket och det bara fortsatte. Den kvällen/natten fick hon duscha två ggr och jag fick renbädda 3ggr, annars kräktes hon mellan 11-15ggr. Min lilla tulla :(
Trodde det var över då hon kräktes sista gången i lördagsnatt men det blev byttes ut av diarréer som fortfarande håller på. Dock är det bättre än kräkningarna för hon blev så rädd när hon bara kräktes och kräktes från ingenstans, hon bara skrek mamma, mamma kom.
Nu är vi här hemma går utanför på gården lite och känner på snön, längre kommer vi inte när vi måste ha nära till skötbordet. Sen vill ju ingen umgås pga. att magsjuka är så smittsamt, jag är skonad än så länge och det är jag ganska tacksam över. Det är svårt att ta hand om sig själv och ett halvfriskt barn när man ligger sjuk.
Ja där har ni vår helg och vardag håll nu tummarna att Kathleen blir frisk så hon kan få vara med på Luciafirandet på förskolan!



XOXO

Inga kommentarer: