fredag 28 december 2012

Vår julvecka

Ja får väl skriva en liten rad om vår jul som vi tillbringade uppe i Färgelanda, var ju borta i nästan en hel vecka. Under den veckan var jag inte inne på bloggen eller Facebook, trodde det skulle vara jobbigare än det var ;) 
Kände bara att jag ville kolla av mailen men det fixar man ju så lätt med dagens mobiltelefoner. Vi har i alla fall haft det jätte mysigt med besök hemma hos min mormor, mamma, pappa och farmor & farfar. Det är som vanligt när vi är uppe så ska man hinna besöka alla oftast har man inte lika mycket tid som vi hade denna gång. Var ändå uppe i en vecka och vår granen höll sig faktiskt skapligt, tack vara julgransfoten som är så jäkla grym! Stabil och tar mycket vatten, ja ja skit sak samma om julgransfoten :)
Vi smygöppnade paket den 23:e med mormor sen så öppnade vi paket på julaftonsmorgon hemma hos mamma, mer paket på kvällen hos mormor igen med en del av släkten och familjen. Och sist men inte minst så öppnade vi paket hemma hos pappa den 25:e, nej nu ljuger jag vi öppnade det SISTA paketet när vi kom hem igår den 27:e. Jädrar vad julklappar det var/är, några daga innan vi åkte upp till Färgelanda läste jag på någon "barn sida" på nätet att man kan ge barn för mycket paket/leksaker att dom blir stirriga och inte vet vad dom ska leka med. Jag kan säga att JAG ÄR STIRRIG, för det ligger leksaker i hela lägenheten och jag börjar snart skratt-gråta för jag blir galen. 
Efter den långa julveckan i Färgelanda sov Kathleen HELA natten från 20-08 vaknade inte en enda gång, det är första gången! Hon vaknar alltid 2-5gånger per natt så jag var helt salig, en till sen julklapp till mig :)

XOXO
Gör knäck med G. mormor
Dansar till favoriterna Lasse Stefanz
Du där.....sjung
Lite barnarbete hemma hos G.mormor


Min bror och Kathleen
Hej hej Tomten!


Lite obekvämt

Men efter några paket så blev tomten snabbt en kompis

Kusinen Wilma och Kathleen i tomtens knä
Hej då syns nästa år
Fick en fin leklåda...
...den ska vi sitta i och öppna resten av julklapparna

Inga kommentarer: