onsdag 13 februari 2013

Bästa köpet på länge!


I julas fick Kathleen en surfplatta, det blev en Samsung tab 2 7". I början tänkte jag att det kändes fel att köpa en sådan till henne och jag kanske skämde bort henne men tog upp en diskussion på jobbet om jag skulle köpa en eller inte. Då visade det sig att flera hade till sina barn så då slog jag till och köpte en, kan ju säga att inte inte ångrar en sekund att jag köpte den! Inte nog att Kathleen faktiskt använder den så vi får valuta för pengarna men hon är fingerfärdig och vet redan hur man byter låt på youtube, hon drar fingret snabbt åt sidan och scrollar upp och ned för att hitta den hon vill lyssna på. Hon har utvecklas något enormt med denna platta med rörelser, ljud mm. Visst hon tittar på Nicke Nyfiken, Pippi och Teletubbies som är favoriter men det finns många pedagogiska filmer/sånger som tex använder teckenspråk menas dom sjunger, det har hon redan snappat upp. Ja det känns ju helt rätt att hon fick en sådan platta, nu sitter hon ju inte jämnt med den för hon tycker faktiskt om att leka med leksaker, hoppa i sängen och hjälpa till att laga mat ;)

XOXO

2 kommentarer:

Erika sa...

Tänkt som du väldigt länge. Jobbat mot sådant här till Liam å snöat in mig på att de ska bara vara böcker men när de till och med har en ipad och smartbord på dagi så får till å med ja erkänna att barnen lär sig otroligt mycket via dessa mackapärer. Funderar på de som 2 års present men de e ju så himla dyra bara

Kikkel sa...

Ja ibland kan det bli lite mycket som hon vill kolla på den men den är så otroligt smidig!
Vi köpte ju en Samsung mini om man kan säga så och den var faktiskt inte dyr bara 2200kr. Dock så rådde dom som jobba på Elgiganten att om man har en Samsung telefon är det bättre men en surfplatta men om man har Iphone är det smartare med en "padda" Ipad, det är ju samma operativsystem om man ska koppla ihop dom.
Satsa på en sådan! :)