måndag 11 februari 2013

Super gott recept

Fick ett recept av en kollega på en jättegod soppa med kräftstjärtar, vi är tre stycken som gått med i viktväktarna och det är faktiskt skoj. Får lite tips av dom två andra som varit med lite längre än mig. Jag gjorde dock några förändringar i receptet, vilken kock jag är haha ;)
 

4 msk  Vetemjöl
2 dl Kräftstjärtar
4 st Morötter
3 st Fiskbuljongtärningar
400g Kräftost
2 dl Cremé Fraiche 5%
1 msk Smör
1 L Vatten
Chilipulver
Salt och Peppar

Fräs dom strimlade morötterna i smöret, strö sedan mjölet över och rör om. Tillsätt nu vattnet och fiskbuljongerna, värm upp och rör tills buljongen löst sig. Sen ska kräftosten och cremé fraichen i, puttra någon minut tills det blandat ihop sig. Sen kan du börja smaka av med kryddor, tror jag hade ½ tesked med chilipulver men det beror helt och hållet hur stark man vill ha den. 10-15min innan servering ska kräftstjärtarna i så dom inte blir sega.

XOXO

Inga kommentarer: