tisdag 24 augusti 2010

Är det värt det

Väldigt många har ju åsikter om allt, absolut om min situation. Jag har också åsikter om folks situationer i livet men jag väljer att hålla dom för mig själv! Men eftersom jag verkar granskas nu från topp till tå så ska jag granska jag med.
Föräldrar som resonerar som så att vi "håller ihop för barnets skull". Okej skulle det var det bästa? Du har en mamma och pappa som bråkar regelbundet och använder sitt barn som förmedlare i mitten. Men skiljas det ska dom INTE, dom ska hålla ihop för barnets skull. Är det inte bättre att ha en lycklig mamma och en lycklig pappa på var sitt ställe som kan i den mån det krävs kommunicera då för barnets skull. Eller har jag fel? Finns inget rätt och fel just nu för detta är min åsikt. Det är lätt att säga till folk vad som är bra och mindre bra när man står utanför, då är man klok och har alla svar. Kan säga vad andra "ska" göra och vad som är bäst. Jaha men vad har du gjort i livet, tog du alla rätt beslut? Kunde DU gjort något annorlunda? Eller är det lätt att ge andra riktlinjer i livet men så är man inte så duktigt på att följa dom själv. Hur mycket ska man behöva slita i ett barn, för barnets skull. Som jag tycker är för dom vuxnas skull.

I mitt fall förstår jag om folk undrar och frågar, jag svarar jätte gärna. Men om du har en åsikt eller värdering som DU tycker jag borde få höra, rannsaka dig själv. För just nu är du inte i mina skor och jag kanske faktiskt inte bryr mig om vad du tycker. Dra på ett leende och ljug för mig istället då jag bryr mig inte, jag är lycklig och glad och DET är det viktigaste för mig just nu! Mitt beslut rör inte dig ändå....

XOXO

3 kommentarer:

Pontus sa...

Mitt hjärtegull!! Vet inte vad folk säger och tycker, vet inte ens om du och fadern är ihop eller tänker vara det. Vill bara säga att du gör helt rätt om du gör vad du känner. Låt ingen annan diktera villkoren för hur du väljer att leva ditt liv!! Tänker på dig sötnos!!!
Kramar P

Angelica/Smurfmamman sa...

Vet hur det är att få skit för saker och ting, och alla har så JÄVLA mycket att säga och är så heliga och duktiga....
Vi har fortf problem med en del miffon... De kan inte förstå att vi har tagit oss igenom allt och ÄR lyckliga. Men det är ju deras förlust inte vår!
Stå på dig och försök skaka av dig allt som sägs! Du gör vad du känner är rätt, för då är det rätt!

Spännande tid du har framför dig :)
Vi hoppas på ett + snart med... typ nästa vecka :D

KRAMAR

Kikkel sa...

Tack så mycket :)

Och jag hoppas också att du +:ar Angelica vad roligt!!!! Håller tummarna
Kram