lördag 21 augusti 2010

Ska försöka skärpa mig!

Då var denna vecka gjord, jag startade veckan med ett sent pass och ett uber tidigt pass dagen därpå. Somnade när jag kom hem runt halv 8 och vaknade halv 10 nästa dag, det kallar jag att sova. Min fot känns lite ansträng dock efter ett arbetspass, förlora väl så mycket muskler så det tar ett tag att få tillbaka dom med. Men jag var smart när jag la mitt schema jag la en 4 dags vecka så man slipper känna sig hel överkörd. Känns skönt att vara tillbaka på jobbet man får alltid skratta när man är där. Kom in en patient som skulle skrivas in för att återkomma på måndag, då tar man kontroller, EKG, prover ect. så jag står och korridoren så ropar min sköterska vid datorn. Fråga om han står på Waran (blodförtunnande och då måste man kolla ett prov som heter PK), så jag frågar patienten äter du Waran? Ja det gör jag får jag till svar, så jag ropar ja det gör han. Okej då stämplar jag upp prover får jag till svar. Sen när jag tagit proverna sitter jag och håller tussen i armvecket på honom och frågar brukar du blöda mycket? Det gör du väl eftersom du äter Waran, då sätter jag ett litet tryckförband. Va nä det gör jag inte säger patienten, både jag och sköterskan står som frågetecken. Men jag frågade ju och du svarade ju ja, sköterskan sa bara att det spelar ju inget roll det är redan taget. Jag går för att skicka proverna till lab och då säger patienten till sköterskan. Jaha de var det hon frågande om jag åt Waran, jag trodde hon sa BANAN för här har jag legat å väntat :)


Sitter/ligger i soffan och små sneglar på Sagan om de två tornen, känner inte jag har energi för att följa den slaviskt. Gud vad glass sugen jag är, det är sååååå synd om mig :) Nä vill bara ställa mig upp och skrika -Guuud vad jag är lycklig!

XOXO

Inga kommentarer: