måndag 30 augusti 2010

Ett tidigt ultraljud

Fick komma på ett tidigt ultraljud pga att jag haft äggledarinflammation, så befarar man utomkvedshavandeskap. Så jag var uppe hos läkaren och såg själv direkt att något var fel, jag frågade läkaren innan han hann säga något. -Är det där fostersäcken? -Ja svarade han men fortsatte leta. -Men det finns ju inget hjärta, jag ser inga hjärtslag sa jag. -Nej inte jag heller. Vi satte oss ned och prata. Efter det hörde jag inte ett ord mer av vad läkaren sa förutom att jag skulle få en ny tid om 10 dagar för att vara riktigt säkert. Jag orkar knapp tänka på det utan att det sprider sig en panik i kroppen. Vill inte tro att det är så även om jag såg att det inte fanns något, även om det var jag som sa att det inte fanns några hjärtslag. Just nu vill jag bara ligga i sängen tills jag måste gå på återbesöket.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad tråkigt. Jätte jätte tråkigt. Lider med dig öch hoppas på nästa ultraljud. Kram Cecilia

Angelica/Smurfmamman sa...

KRAMAR