fredag 1 januari 2010

Frohes Neues Jahr

Nu är det alltså 2010, kärlekens år säger dom som vet det får vi hoppas på. Jag firade in det nya året med ugnsbakat kött, sallad och ett glas Azti med frusna jordgubbar i. Satt och kollade ut över hamnen när hela göteborg smällde av sina raketer, det börja lite innan tolv och smattrade på till halv 1. Det var trögt att gå upp idag men jag klädde på mig och åkte hem till honom. Jag jobbade ju ikväll så man vill ju ge varandra en nyårs puss, hade lite bråttom till jobbet och till systemet. Hade kollat tiderna jätte bra de var iofs i Nordstan och Backaplan men nu tog vi svängen förbi Landala. Sprang fram till dörrarna och dom öppnades inte, neeeej dom stänger kl 14 här och inte 15 som på andra ställen. Om jag ska jag endåska jobba på nyår och dessutom vara helt själv kan jag väl kunna dricka lite Azti i alla fall? Så när en kund gick ut tryckte jag mig igenom första dörren, sen kom det en kund till för att lämna systembolaget och så var jag inne. Men det var ju inte utan vilda protester från personalen. Men om man ber och ser riktigt söt ut och inte ger sig framför allt så kommer man långt ;) Jag bönade och bad sprang och hämta två små flaskor, tackade han som stod i kassan för att han så snällt släppte in mig. Här är Hans som han heter, fint avslut på detta året genom att göra en god gärning och därför måste jag ju bara lägga upp ett kort på honom. Tvekade lite när jag frågade men sen gick det allt bra, Hans hade till och med en inövad pose lade jag märket till good stuff! ;)

På jobbet var det
väldigt lungt, bra personal som var inne. Riktigt trevligt och god mat. Så därför orkar jag inte ens röra mig ur lägenheten. Men hoppas ni andra har förrätt en del alkohol och fått se en del fyrverkerier för nu går jag och lägger mig, man (jag) ska ju endå jobba imorgon igen. Så här såg det ut i korridoren några timmar innan vi gick hem, helt öde.

xoxo

Inga kommentarer: