måndag 12 september 2011

Då var sprutan tagen

Duktig mamma kollar fel på BVC tiden så vår BM ringde och fråga vart vi var när klockan va 14:00. Vi skulle tydligen varit där 13:15 men jag hade skrivit ned 14:45 som det kan bli. Som tur var så var det en annan BM som hade ett återbud som vi fick, nämligen 14:30 så vi slängde på oss kläderna och pinnade iväg. Hon fick sprutorna i var sitt ben och VRÅLADE sen var hon väldigt ledsen å det tog ett tag innan hon kom till ro och äntligen somnade. Vaknade gjorde hon när mamma precis ätit upp sin sallad då pratade jag lite med min lilla älskling och smekte henne på ena låret å frågade om det fortfarande gjorde ont. Bra gjort! För hon satte igång och gråta hysteriskt precis som om hon trodde att hon skulle bli stucken igen, mitt hjärta gick sönder lite och jag tog snabbt upp henne.
Senare tog vi en snabb fika med Helena, efter det bar det hem ur och skur. Tänk att vissa får ligga i en torr, varm och go vagn :) Blev lite shopping men inte så mycket, fick med mig en termos hem som faktiskt är jäkligt snygg.

Så får vi se om febern håller sig i schakt nu efter vaccinationen än så länge ligger den runt 38.3, lite ledsamt är det men det får man vara. Vi avvaktar nog med Färgelanda i alla fall tills hon är feberfri, jag hoppas det blir snart farmor fyller år på fredag vill så gärna upp tills dess.


XOXO

Inga kommentarer: