lördag 3 september 2011

Ullared hela dagen

Ja idag har vi då varit i Ullared på Gekås, min underbara pappa tog oss (jag, syster och Kathleen) med på en tur. Så vi kunde få fylla på förrådet med diverse saker, leksaker, tvättlappar, våtservetter, barnkläder och mycket, mycket mer. Visst är min pappa den bästa pappan ;)
Dock gick det inte lika smidigt som jag trodde, skrev ju i förra inlägget att det skulle bli en dröm och Kathleen skulle trivas SÅ. Det var bara det att dom andra gångerna vi varit där har vi i princip varit själva, kassorna brukar vara tomma, ingen kö vid vara sig vid provrum eller toaletterna. Idag var det packat och ljudnivån var i bott, Kathleen mådde inte alls bra av allt folk och blev skit orolig. Hon skrek och skrek, åt knappt när vi var inne i varuhuset så jag halv sprang igenom. Tog dock långt tid för att det var så jäkla mycket folk i vägen, vi satte oss och åt i en annan byggnad för att minska allt stim och då kunde hon slappna av. Blir så himla stressad när jag vet att hon inte mår bra och bara skriker, om det är för att hon är trött är det en helt annan sak. Man hör ju på dom vad det är för skrik och vad det bytyder eller i alla fall jag :) men pappa tog henne och la ned henne i en vagga inne på Gekås. Där trivdes hon och blev alldeles lugn, låg mest och log. Då försökte jag varva ned men snabbade mig på vid barnavdelningen sen på slutet gick det fort. Dels för både jag och min syster åkte dit för barnkläder, barnleksaker och lite husgeråd och det är ju i början och mitten avdelningen. Hoppade över nästan allt "hus och hem", la märket till att dom börjat sälja tomtar och annat julkraffs blotta tanken av det redan nu gör mig illamående.
Kathleen däckade redan vi ca 20:00 som är väldigt ovanligt för henne, stackarn var väl så surrig och trött i huvudet. Imorgon blir det att ta en lugn promenad i slottskogen, hela upplägget ska vara INGEN STRESS. Får väl ta och packa upp alla saker imorgon antar ja för det orkar jag inte nu. Så efter en kopp ganska halv äckligt "ammningste" så tänker jag gå och lägga mig!

XOXO

Inga kommentarer: