onsdag 28 september 2011

Så jäkla gött

På min BVC insisterar dom på att börja med smakportioner mellan 4-6 månader eller ja att jag MÅSTE. Och jag kände att det var alldeles för tidigt i alla fall för min dotter vid 4 månader då hon inte alls var intresserad av vad jag stoppade i munnen. Vissa har sagt till mig (inte BVC) att börja med ersättning så Kathleen inte ska äta så ofta, hon äter ca 3-4h mellan gångerna.
Så sitter jag och kollar nyheterna på tv4 å det känns så jäkla skönt att ha rätt!!! Full amma fram till 6mån sedan delamma efter det, för dom som kan (Läkartidningen).
Inte lätt om mjölken tar slut för vad ska man göra annars. Känner med dom mammorna som försöker och försöker men det bara inte funkar, tycker det dock är dåligt att säga att jag MÅSTE när jag har möjligheten att amma. Nä jag säger bara...

Jag har aldrig fel, jag trodde jag hade fel en gång, men det var fel ;)


XOXO

1 kommentar:

Erika sa...

Fullamma så länge som du känner att det går. Jag fick rekommendationen att amma i ca 6 månader pga allergier och så. Nu kunde jag ju inte amma så det blev ersättning och smakportioner tidigare än vad jag hade tänkt. Är hon inte intresserad av annat så är det ju bara bra om hon får amma. Det är ju billigare dessutom och "lättare" för dig om du ska någonstans. Sen är ju modersmjölken super bra för henne. Skit i BVC och gör som du känner gumman :)