torsdag 15 september 2011

Vi är på utflykt uppe i Färgelanda

Ja nu ska jag försöka blogga lite när lillfia har somnat, vi åkte som sagt upp till Färgelanda. Sover hos min mamma för tillfället, ska försöka hinna bort till farmor imorgon. Sova någon natt hos mormor kanske och hemma hos pappa så klart. Vi hann med bussen i tisdag vi 17 tiden hehe "jobb-bussen" där alla är trött och vill sova en lur innan dom kommer hem. Vi lekte, sjöng, prata, åt, skratta, grät, skrek och till sist somnade hon. Vi var nog otroligt POPULÄRA tror jag men men försökte så gott jag kunde att hålla henne på bra humör hela vägen. Annars har vi bara tagit det lugnt här uppe, varit ute på några promenader och tog en sväng ned å fikade på mammas jobb. Idag på eftermiddagen/kvällen var vi borta hos min moster en sväng, Kathleen tyckte deras hund var väldigt skojig. Chili (hunden alltså) ville väl hälsa lite så hon råkade slicka Kathleen på kinden och då log lillfia med hela ansiktet.
Sen har jag shoppat i Färgelanda :) Var inne på Cheri och köpte en scarf den var faktiskt väldigt fin. Enda jag saknar när jag är här är vår säng :S
Vi som sover så BRA i vår säng så åker man bort och sover som en jäkla majskrok.
Igår förresten så blev det lite massage för Kathleen på kvällen och min lillebror låg å kollade på tven, jag gick in på toa för att tvätta händerna. Så hörde jag ett skrik så jag sa i vanlig ton -Mamma kommer mamma är på lettis (toaletten) och tvättar sig. Sen kom det en panikskrik så jag sprang ut i vardagsrummet där mamma och Simon var vid filten, då har vildingen rullat av filten och rullat in UNDER akvariumet som är ganska stort och lågt. Fått panik när hon inte kunde lyfta huvudet ordentligt och vrålat efter mamma, hon var jätte ledsen där en stund. Men min lillebror fick ut henne han var så försiktig och tänkte på att han bara inte kunde dra henne rätt ut för att inte skada hennes huvud. Han är så söt bara 12 år men så duktig :) och måste bara tillägga ingen kom till skada!
Blev nog mest rädd, det går så himla snabbt nu när hon vänder sig och så puttar hon sig framåt menas hon hjälper till med huvudet. Var väl så hon ålade sig in under akvariumet :)
Såg att dom hade babyrytmik här i Färgelanda ingen anmälan eller något pris stod så vi kanske droppar in på lite rytmik på måndagen när vi ändå är här. Nä nu blir det kolla mailen sen sängen för mamma.

XOXO

2 kommentarer:

Erika sa...

Rytmiken kostar ingenting och ingen anmälan krävs. Jag behövde i alla fall inte anmäla mig. Kul om du kommer på måndag :D

Kikkel sa...

Å vad bra och det va i församlingshemmet kl 9:30 va? Ska ni också dit? :)