fredag 9 september 2011

Massor av babbel

Nu ligger lillfia i sängen men jag hör hur hon knorrar, blir väl till och gå in någon gång innan hon kan komma till ro. Blivit lite orolig nu det sista men det blir så när dom blir äldre (haha det lät) och tar in så många nya intryck. Hon är så stor eller ja inte STOR hon är väl normal stor kroppsligt men hon är 5 månader-snart-stor, alltså snart ett halvår. Fattar det inte riktigt jag fick barn för snart ett halvår sedan men det känns som för någon vecka sedan. Ni trodde jag skriva "det känns som igår" men det gör det faktiskt inte :) Men det känns inte som det har gått ett halvår i alla fall.
Vi sov hos min syster tills idag, tog en sväng förbi där igår innan vi skulle till jobbet och hälsa på. Lovade Thea att jag skulle komma och säga hej innan hon skulle hem till sin pappa, vi hann precis. Så moster (jag) och bebis (Kathleen) fick pussa på Thea innan hon begav sig iväg, sen blev vi liksom bara kvar hos min syster på lite mat och mys. Idag kom pappa och hämtade mig å Kathleen så åkte vi ut till Ikea, handlade matstol till Kathleen. Vi ska ju börja smaka lite lätt snart, varför inte tidigare? Ja eftersom jag tror det är nyttigt för barn med bröstmjölk så jag har försökt amma så läääänge som möjligt. Men nu börjar hon följa med blicken när jag äter och det har inte varit intressant förut, så nu ska vi börja lite lätt. Vill ju jätte gärna ha henne framför mig i en stol där man "ska" äta också för att se om hon skulle sätta i halsen, snälla gud låt det inte hända.
Imorgon ska vi tvätta, då tänker ni -IGEN?!?! Man kan ju tro att det är min favoritsyssla men det blir en hel**tes massor med kläder i omlott när man heter Christel och sedan då adderar en bebis på det. Får väl ta en liten promenad i höstvädret in emellan, gjorde det idag då var det höstjackan på, söta lilla mössan och små raggsockor. Ner med bebis (nej det var inte jag som hade på mig allt detta) i bärselén och iväg, nyfikna lilla sak säger jag bara.
På söndag har vi en brunch dejt, gud vad gott detta ska bli :)
Nä men nu känner jag att det bara är babbla som kommer från mig skulle kunna go on and on om ingenting, som vanligt. Men inte ikväll jag har tusen saker som borde göras innan men förmodligen kommer jag slöa och inte göra något fram tills jag går å lägger mig.


XOXO

Inga kommentarer: