fredag 12 oktober 2012

1,5 år sedan tillbaka på samma plats


Ja vart ska jag börja? Denna dag har varit minst sagt spännande, kom på idag när jag skulle väcka Kathleen att jag nog hade lagt plånboken i suffletten på vagnen. Nere i entrén....
 Det stämde men den låg kvar och med VISA kortet, pengar, busskort och alla viktigt kort från Kappahl, H&M mm.
Nä men skämt och sido allt var kvar, min pappa sa köp en lott. Tre minuter senare trampar jag snett när jag skulle skynda mig av spårvagnen, det krasa till ordentligt. Det blev inte bättre när jag sprang fram och tillbaka på jobbet, blev ordentligt orolig om jag brutit foten igen. Men en liten stund senare ringde dom från förskolan och Kathleen var sjuk, hon va varm, ledsen, hostat till hon kräkts och fått svårt att andas. Det var bättre med andningen när jag kom fram men hon är inte helt bra :(
Sen var det till VC snabbt och skriva in mig sen kunde vi gå hem och vänta hemma, underbar personal!! Vidare till röntgen på Mölndals sjukhus och därifrån fick vi också åka hem efteråt undersökningen för att få svar via telefon, att så lite kan göra så mycket.
När vi satt där i väntrummet på Mölndals sjukhus slog tanken mig att idag just idag är Kathleen 1,5 år och det var just på detta sjukhus allt började, på Mölndals BB. Mitt lilla ljus som lyser upp min vardag, lyser upp mitt liv.
Kathleen stackarn var helt slut, fick gröt och sedan stupade hon i säng. Och som tur var va inte foten bruten.

Jag tog en lott som pappa sa, två faktiskt. Första var nit andra vann jag 30kr på, lyckan ler verkligen mot mig.

XOXO

Inga kommentarer: