lördag 20 oktober 2012

Tomten tittar

 Passar ju lite bra med en bild från Borås Djurpark nu med allt som florerar i media ;)
Thea och Kathleen i sommras


Jag kan nog ha...förlåt jag börjar om jag HAR den absolut sötaste dottern som finns, sen att hon är duktigt är bara ett plus men det gör henne ibland lite sötare ;)
Vi satt i sängen innan läggdags och brukar alltid sjunga några sånger, jag brukar fråga vad Kathleen vill sjunga så gör hon rörelser som väljer vilken låt. Ett tag var "Imse vimse spindel" poppis, sen var det "björnen sover" och "5 små apor". Nu är det "I ett hus i skogens slut", så även om ja vet att vi kommer sjunga den fem gånger och om jag försöker spela dum och sjunga någon annan ropar hon -Nej, nej, neeeej, och skakar på huvudet. Så frågar jag artig ändå :)
Men denna gånger när jag frågar tar hon upp händerna till pannan och säger "tomten tittar". Ja nu kanske ni tänker att det är ju fel namn på sången men SCREW THAT! Hon sa tomten tittar och gjorde rörelser, jag var nära på att ta tag i henne och kasta upp henne i luften lite busigt men nu var det ju ner varvning. Så där låg jag med ett flin tills hon somnat och var alldeles bubblig, hon är så duktig min lilla tös :)
 Ja hur är det med oss annars? Nja jo Kathleen är varm febrig och alldeles svettig nu på kvällen. Hoppas hon blir bra innan måndag för jag vill faktiskt gå till jobbet, får man säga så utan att få dåligt samvete?
18mån kontrollen i onsdags gick bra, dock trodde jag att det skulle vara lite fler tester men det var mest frågor, mätning och vägning. Jo och självklart sprutan som jag faktiskt hade glömt, det skulle svida/bränna till och ja det gjorde den. Efter lite sockerlösning och såpbubblor så gick det över efter en liten stund men aldrig roligt att hålla fast henne på det sättet, tur att det för något gott med sig.
 Nu blir det film för mamman menad det lilla geniet sover ;)

XOXO

Inga kommentarer: